Kādas pārmaiņas notiek ķermenī, kad mēģinat atmest alkoholu?


Jūs esat pieaugušais, kurš ir pilnīgi brīvs savās izvēlēs, bet, ja esat ikdienas alkohola patērētājs un dažkārt apsverat samazināt lietošanas apjomu, mēs esam izveidojuši sarakstu, lai parādītu jums visus pozitīvos rezultātus, kas rodas, atsakoties no alkohola, vismaz uz laiku.

Pēc četrām nedēļām holesterīna līmenis samazināsies

Holesterīns ir vairāk vai mazāk tie sliktie tauki, ko jūs nevarat redzēt- jūsu artēriju celuloze. Labā ziņa ir tā, ka holesterīns, kas saistīts ar alkohola lietošanu, var krasi un ātri samazināties, kad jūsu ķermenim tiek piedāvāta atturība.

Jūs labāk gulēsiet

Liela daļa sabiedrības uzskata, ka maza reibuma stāvoklī ir iespējams gulēt  dziļāk un labāk, bet patiesībā tas ir nekas cits kā ilūzija. Protams, šādi var aizmigt ātrāk, bet jūsu miegs ir mazliet bezjēdzīgs- jūs krācat, miega laikā daudz pārvietojaties, un dziļā miega ilgums, kurā cilvēki pa īstam atpūšas, tiek stipri samazināts. Šajā laikā jūs arī sapņojat un smadzenes ir visaugstākajā aktivitātes pakāpē, jo tās atmiņā uzglabā informāciju, kura tiek uzskatīta par svarīgu. Vienkāršāk sakot, šīs miera fāzes neesamība liek jums pavājināt fizisko stāvokli un uzmanības līmeni.

Jūs zaudēsiet svaru

Tas ir tikai loģiski, ja jūs samazināsiet holesterīna un cukura līmeni un mazāk ēdīsiet, tad acīmredzot zaudēsiet svaru. Divas glāzes vīna vidēji atbilst 248 kalorijām, kas nozīmē, lai tās pazaudētu, jums vajag skriet 20 minūtes (ko jūs, visticamāk, ikdienā nedarāt!).

Jums būs labāka āda

Alkohola patēriņš soli pa solim iznīcina jūsu mīksto ādu, paplašinot ādas kapilārus, kuriem ir tendence padarīt ādu nedaudz rozā krāsā. Jo vairāk alkohols tiek patērēts, jo seja iegūst sarkanīgāku nokrāsu. Protams, smēķēšana padara to vēl sliktāku.

Jūsu veselība būs daudz labāka

Nav nepieciešams iegūt prestižas augstskolas grādu, lai zinātu, ka dzerot mazāk alkohola vai no tā atsakoties pilnībā, ievērojami samazinās sirds un asinsvadu saslimšanas risks, diabēts, muguras sāpes, aknu disfunkcija utt.

Jūs ēdīsiet mazāk

Pētījumi rāda, ka alkohola patēriņš arī palielina pārtikas patēriņu (vidēji par 30%), tādēļ, atmetot dzeršanu, jūs  ne tika samazināsiet organismam nevajadzīgo kaloriju daudzumu no alkoholiskajiem dzērieniem, bet arī samazināsiet uzņemto pārtikas daudzumu.

Jūsu glikozes līmenis stabilizēsies

Pēc vienas dienas bez alkohola uzņemšanas, glikozes līmenis asinīs kļūst stabilāks. Dzerot alkoholu, aknām tiek radīta milzīga slodze. Tā kā tās nevar rūpēties par visu vienā un tajā pašā laikā, tām ir jāizvirza prioritātes un jākoncentrējas uz dažām citām darbībām, piemēram, asinīs plūstošā cukura līmeņa kontrolēšanu. Tas ir iemesls, kāpēc alkohols nav ieteicams diabēta slimniekiem.

Jūs jutīsieties mazāk nomākts

Cilvēkiem ir tendence lietot alkoholu, kad viņi ir nomākti, bet faktiski alkohols izraisa depresiju. Nomāktības gadījumā vislabākais variants ir atturēties no tā. Tas ir saistīts ar vairāku faktoru kopumu, bet alkohols palielina stresa līmeni un neļauj pareizi pārvaldīt jūsu emocijas, tādēļ tā lietošanas samazināšana palīdzēs jums justies labāk savā ķermenī un prātā.

Jums būs labāks fokusa līmenis

Alkohols samazina jūsu ilgtermiņa un īstermiņa atmiņas funkcionēšanu. Alkohola samazināšana vai tā atmešana nāk par labu jūsu neironiem.

Pozitīvos abstinences efektus var manīt jau pēc 2 dienām. Alkohola priekšrocība ir tāda, ka jūsu ķermenis ātri iznīcina tā kaitīgo iedarbību, bet attiecīgi ir nepieciešams samazināt patēriņu ilgtermiņā. Labākais veids ir ieviest vairākas atturēšanās dienas nedēļā un saglabāt šo ceļu ilgtermiņā.